Soms gaat het echt lekker met alles, dus nooit voor iedereen overal en altijd. Ik lees een stukje over de liefde en iets bedekken.
Het is geen nieuw stukje. Het gaat over liefde, bedekken en een mantel. Het stukje gaat over oud zeer. Over iets wat we eigenlijk allemaal met alle liefde in de wereld uit de wereld willen helpen. Het gaat over een affaire met wil, onwil en niet tegen hun wil een raar gebrek aan rechtszekerheid. Al jaren voor veel mensen, waarvan velen met louter goede bedoelingen. Iets waarmee Nederland bekend staat tot ver buiten onze landsgrenzen. Gênant is ’t wel en moeilijk uit te leggen waarom het zo lang duurt om schoon schip te maken. Het stukje wat ik lees gaat niet over toeslagen, maar ik zie toch een raar soort van verband.
Wanneer je een fout maakt, en je besluit daar geen ruchtbaarheid aan te geven, dan is wat je fout doet iets wat “met de mantel der liefde wordt bedekt”. Ik lees dat die uitdrukking uit een oud boek komt. Waar precies staat er niet bij, maar dat geeft niet. Wat ik wel lees is dat openheid een lastig dingetje blijft. Wanneer bedekken we wat, hoe lang, waarom en al dan niet tegen hun wil?
Dear Fiona and Joke, I’m a fan of your blogs for years and no fan of anything like a system with explicit or implicit different classes whilst I don’t like the idea of people getting treated differently by the accident of birth, that does have an impact on your chances in life. Yes I have studied in Oxford. Many members of my family have. Since forever. One cannot deny there is something about de polder too, but differently, where people know that as individuals they depend on sticking together fighting the water or else drowning together.
https://www.ftm.nl/tag/toeslagenaffaire een groot probleem is nog niet opgelost nadat de mantel der liefde jaren terug weggetrokken is door Trouw, RTL en twee leden van de Tweede Kamer. Oplossingen moeten vanuit het perspectief van de slachtoffers komen en die mogen niet tegen hun wil buiten spel worden gezet. Liefde voor de feiten is er nooit teveel.
Zelf ben ik persoonlijk nooit in mijn portemonnee geraakt door die toeslagen, maar toch raakt ’t me. We leven in een mooi land. We kunnen dingen die andere landen niet zo goed kunnen. Denk aan waterbouwkundige werken en ASML. Dus waarom lossen we alle losse eindjes van die foute toeslagen niet netjes en vlot op. Het kan wél https://dnpprepo.ub.rug.nl/88770/
De oprichter van Wikipedia, Jimmy (59) Wales, vat ’t allemaal met zijn nieuwe boek over vertrouwen met zeven regels: 1 vertrouwen win je één op één; 2 mensen zijn geboren om contact te maken en samen te werken; 3 een krachtig, duidelijk en positief doel is essentieel; 4 om vertrouwen te krijgen moet je vertrouwen geven; 5 met beleefdheid kom je verder; 6 neutraliteit is een deugd; en 7 transparantie zorgt voor vertrouwen. Allemaal waar en intrinsiek verbonden. Haal je 1 van die 7 kaarten weg en vertrouwen stort in als een kaartenhuis, maar dat neutraliteit een deugd is geldt ook voor de meest Europese belasting, omdat btw overal in en aan zit terwijl een deel van de opbrengst nodig is om samen netjes te kunnen werken in en als Europese Unie. Want liefde is natuurlijk ’t belangrijkste op aarde, maar eerlijk zijn met belasting is ook onmisbaar.
Even iets heel anders over De Liefde: je weet dat ’t over is als je geen ruzie meer maakt. Dan is hij of zij de moeite, jouw moeite, niet langer meer waard.
De Raad van State als bestuursrechter beziet het werktempo bij de toeslagen en meldt dat we 18 jaar verder zijn voordat elke gedupeerden geholpen is.
Dat is inhoudelijk heel lelijk, maar het is nodig dat men die waarheid blootlegt. Immers, dan kunnen we er wat aan doen als we nog 18 jaar te rottig vinden.
https://www.raadvanstate.nl/uitspraken/@158586/202504470-1-a2/ wil niet op de stoel van de wetgever gaan zitten. Ook wil men geen dwangsommen meer, omdat die geen verbetering brengen in het tempo terwijl dat nu zo laag ligt dat herstel nog richting de twintig jaar lijkt te gaan kosten. Daardoor is een dwangsom nu geen goed middel, omdat ’t niet doet waarvoor ’t dient… Ik kan er geen touw aan vast knopen.
Ik sta te wachten bij de basisschool. Ik ben midden dertig. Ik hoor geroddel over een andere moeder. Haar man is overleden. Ze staat er alleen voor, met twee jonge kinderen. Figuurlijk dan, zegt een andere moeder mij, met een veelbetekenende blik. Ik begrijp haar niet en vraag naar wat …
Eén ding is zeker, luisteren is een kunst. Machtsmensen zijn er dol op. Luisteren! Van andere stervelingen, die naar hem of haar luisteren. Macht hebben om mensen naar jou te doen luisteren waarna ze aan jou gehoorzamen, wie wil dat nou niet? Een jaartje terug komt een frisse Amerikaanse leider …
Een bijna dood ervaring. Ken je dat? We zijn op wijnreis in Italië. De weg is rustig. We drinken nog geen druppel. De zon is heerlijk en de uitzichten langs de kust van de Toscane zijn formidabel. We rijden hier met zijn drietjes. Ik ben bijrijder. Achterin en naast me …
Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie
De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op "Toestaan cookies" zodat je makkelijk op deze site kan surfen. Als je op deze site blijft zonder je cookie-instellingen te wijzigen of je klikt hier op "Accepteren" dan ga je akkoord met deze instellingen.